søndag den 11. november 2012

og så gik der lige fisk i den.....

Jeg Eeeeeeelsker bare fisk.....Men jeg er bare ikke særlig god til at lave fisk og det er jo i grunden ærgerligt når nu man rigtig godt kan li' det.
Ved en tilfældighed faldt jeg over en opskrift på tunfrikadeller.....Men, men, men lige tun er faktisk en af de fisk, som jeg ikke er pjattet med varm. Dette skyldes nok at da vi derhjemme hos "mor Jytte" og "far Bent" startede med at lave pizzaer selv, var der altid tun og majs på ....det var nemt og bekvemt og det gik hurtigt, men duften og smagen af varm tun og så med ost får det til at vende sig i mig.

Så som I nok kan forstå var det selvfølgelig med forbehold at jeg kastede mig ud i eventyret om tunfrikadeller.
Opskriften er såmen simpel nok og det tager ingen tid lige at biks det sammen.

Meyers tunfrikkadeller.

2. ds tun
200 g hakkede eller revne løg
2 spsk hvedemel
0.5 dl mælk
1 æg
1 spsk sesamfrø
salt
peber

Si vandet fra tunen og kom dette i en skål
Mos tunen godt ud med en gaffel.
Tilsæt de øvrige ingredienser og lad tunfarsen hvile i køleskabet en ½ time.
Formes til deller og steges gyldne i olie.



Nåh, men lad det nu være sagt at de smager dejligt....dog ville jeg nok personligt vælge at tilsætte noget sweet thai chili eller andre krydderier for lige at give dem et lille kick.

God Søndag derude.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar