onsdag den 8. august 2012

Når man nu har tiden.....Stikkelsbær/kiwi marmelade

I dag har jeg valgt at kaste mig ud i et nyt marmelade projekt......mest af alt for at få tiden til at gå, når jeg nu er lidt begrænset på grund af mit hold i ryggen.

Dagens projekt er Stikkelsbær/Kiwi marmelade.

Jeg plukkede i lørdags en kvart frysepose fuld af dejlige røde stikkelsbær som jeg tænkte skulle blive til noget og hvorfor ikke marmelade nu hvor det jo gik så godt i går.

I dag tilføjer jeg Kiwi til marmeladen, da det er en af de frugter som sjovt nok altid ligger tilbage i frugtkurven efter at ungerne har ribbet den. Nogen dage vil de gerne ha' kiwi og andre dage ligger de bare og bliver dårlige....Og så kan de jo lige så godt blive brugt til noget godt.

Det her er en "sjusse sig frem til noget" opskrift da jeg ikke lige var hurtig nok til at huske at veje tingene inden jeg startede.

Stikkelsbær/kiwi marmelade. 

3 skrællede kiwi'er
1/4 frysepose stikkelsbær (nippet i begge ender)
1 dl vand
300-400 gram syltesukker

Kiwi, stikkelsbær og vand kommes i en gryde og koges mørt ved svag varme under låg i ca. 30 min.

ønskes en klumpet marmelade tilsættes sukkeret her, ellers give det en hurtig tur med stavblenderen og tilsæt derefter sukkeret.

Simrer videre i ca. 10 min ....husk at skumme af

Hældes derefter på skoldede glas. Giver ca. ½ L marmelade

Bon Appetit :)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar