lørdag den 10. marts 2012

fotografiske sysler

Noget af det som jeg er rigtig optaget af at lave for tiden, er det man kalder "fine arts photography". Jeg bruger mit kamera, et Nikon D5000,(http://www.nikonusa.com/Nikon-Products/Product-Archive/Digital-SLR-Cameras/25452/D5000.html) til at tage nogle nær billeder af blomster eller andre ting som jeg synes er smukke eller interessante.

 Når jeg har fået lavet mig en opstilling som jeg er tilfreds med zoomer jeg så meget som muligt ind på objektet og tro mig nogen gange skal man endnu tættere på end man lige skulle tro. 


 Nogen gange redigere jeg i Adobe Photoshop eller Picasa3 og andre gange lægger jeg billederne over på min Iphone 3GS hvor jeg bruger to forskellige apps til redigering. De programmer jeg bruger er ikke betalings apps og da jeg er en fattigrøv må jeg benytte mig af de gratis glæder :)
Den første app jeg bruger hedder Pixlr-o-matic, den er nem at bruge og kræver ikke at man er et teknisk geni. App'en indeholder forskellige filtre, effekter og rammer man kan bruge til sit billede.
Den anden App jeg bruger en Photoblog app. Instagram. 
Instagram er et sted hvor man kan vise og dele sine billeder til andre foto interesserede. Programmet indeholder også forskellige filtre og rammer man kan lægge på sine billeder. 


Et eller andet sted har jeg en drøm om at lave mine billeder til små kort i kvadratisk format som evt. kan sælges i en lille blog biks, men det er noget jeg skal finde ud af på sigt. Det er jo slet ikke sikkert der er et marked for dette længere.
Indtil videre er dette noget der gør mig glad og jeg synes det er hyggeligt med den kreative process i redigeringen og opstillingen 




5 kommentarer:

  1. Hej you dart-buddy! Hvor er den dér, så jeg kan blive fast læser??

    SvarSlet
  2. Elisabeth jeg havde simpelthen overset den detalje, men tak fordi du lige mindede om det. knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Så var den der! Og hvor cool er det lige, at jeg er din første læser?!! Kys på dig

      Slet
  3. Det er da mega cool du er min første læser....Jeg sætter stor pris på det! hvad siger du til layoutet??

    SvarSlet
  4. Du er en skøn kvinde, - med en fantastisk fotografisk evne... Glæder mig til at se mere <3 Stort knuz L.

    SvarSlet