søndag den 11. marts 2012

Inddragelse og den gode samtale.

Efter endnu engang at være vågnet ualmindeligt tidligt, sad jeg i stuen med computeren og tjekkede facebook da jeg pludselig blev kontaktet af min lille fætter AP.  Han var netop kommet hjem efter at ha' været ude i festligt lag.
Det er ikke særlig tit jeg snakker med AP, men jeg var rigtig glad for den 2-2½ times videosamtale vi havde over facebook. Det var hyggeligt og dybt og vi snakkede om mange forskellige emner.
 Bl.a. snakkede vi om at før jeg fik børn havde jeg en hel klar forestilling om hvordan det skulle være og hvordan jeg skulle være den der overskuds mor der hver dag hentede ungerne i institution senest kl. 15.Derefter skulle vi hjem og drikke te og spise frisk bagte boller, samt snakke om hvad de havde oplevet i dagens løb.

Men Nej, sådan blev og er virkeligheden bare ikke for mig. Desværre alt for ofte føler jeg mig uoplagt og træt, jeg er ofte ramt af sygdom, enten med nyrerne eller bare generelle immun forsvars problemer. Nogle dage er bare rigtig gode, hvor jeg både kan det ene og det andet og virkelig være der for mine børn og andre dage magter jeg bare lige knap at se mig selv i spejlet. Heldigvis er jeg ikke ene med børnene og efterhånden er de også rigtig gode til at hjælpe til.

I dag er sådan en blandings dag, men har alligevel formået at hive mig selv så meget op ved hårrødderne at Clara Elizabeth og jeg har været i køkkenet og kokkereret sammen.
 Nøj, hvor har det bare været hyggeligt at vi sammen kunne kreerer et lækkert måltid mad til de hårdt arbejdende fra http://ungernesgartneri.wordpress.com/

Vi fik rigtig snakket og papegøje agtig som hun er genfortalte hun alt jeg havde sagt med hendes egne ord.

Clara Elizabeth ville det hele på den halve tid og nogen gange måtte jeg virkelig, ta' mig selv til hovedet og slå koldt vand i blodet.

Der blev vasket kartofler så grundigt at vi lige måtte tørre op på gulvet bagefter, Den store kniv skulle også prøves til at skære kartoflerne over med, Men alt i alt blev resultatet meget godt.


Her ser i kartoflerne tilsat hvidløg, alm. løg, lidt olie, salt og peber og lidt frisk timian. Mums


Menuen lød på : Timian kartofler i ovn med svine mørbrad og rødkåls salat m. appelsin filetter og hakkede valnødder.

Rødkåls salaten kunne vi måske godt ha' gemt til en anden menu, for det passede ikke rigtig sammen med resten, men det var hvad vi  havde og det er dumt at lade ting gå til spilde.

Clara Elizabeth hyggede sig og fik smagt på de forskellige varer og fik samtidig også konstateret at man får lilla hænder af rødkålen.

For os begge endte denne dag med en ordenlig skål med glassene og et tak for kampen. Det er bestemt ikke sidste gang vi kaster os ud i Søndags middagen sammen.


For mig har dagen været lærerig på mange punkter, både pga. den gode samtale med fætter AP. og datteren min og fordi jeg virkelig nød den tid vi havde sammen til trods for papegøjen der gentog alt hvad jeg sagde og nu tror jeg bare jeg trænger til at slappe virkelig meget af.


Rigtig god aften til  alle.
-Rebekka

2 kommentarer:

  1. Lyder som en dejlig dag og med gode oplevelser.
    Kh Pia.

    SvarSlet
  2. Lyder som om du ved mere om AP min sø end jeg selv gør , det er nok osse godt han har kusinen fra jylland når nu mor er lidt underlig engang i mellem , dejligt at se i havde en god dag i køkkenet dig og Clara .
    Johnny har sagt vi kommer en lærdag inden længe til frokost kaffe .
    knus tanten

    SvarSlet